Pallez RC

Allt om E-handel

Många satsar på modernare e-handelslösningar

Allt fler satsar på modernare och mer konkurrenskraftiga webshopar i en värld där e-handeln tar över mer och mer. Det är så de flesta shopar, och e-handeln omsätter miljarder. Många e-handelsjättar satsar nu extra på sin e-handel för att sticka ut bland konkurrensen och driva försäljningen framåt.

Om man ska lyckas med sin e-handel så gäller det att satsa på smarta e-handelslösningar som Webon exempelvis. Allt fler e-handlare satsar nu på att modernisera sina plattformar och jobbar för att driva försäljningen och logistiken framåt.

Ellos lanserar modernare sajt

En av jättarna som satsar desto mer på sin e-handel är Ellos. De har satsat en hel del på ny kompetens och de har bland annat rekryterat Jessica Egman från Jollyroom, som idag är e-handelschef på Ellos. De har gått från postorder till e-handel och har nu gått ut med att de ska föra den till en helt ny plattform. Under mindre än 24 timmar ska du ha bytt ut hela Ellos Groups e-handelssystem, skriver ehandel.se i en artikel. Denna nya plattform ska vara responsiv, fullt skalbar och kommer ge e-handelsjätten Ellos chansen att kunna utveckla denna plattform effektivt över sina varumärken och förvärv.

GAP stänger butiker och fokuserar e-handel

En annan modejätte som fokuserar mer på sin e-handel är GAP. I Svenska Dagbladet kan man läsa om att den amerikanska modejätten vill bli större inom den globala detaljhandeln och ska öka tempot i sin e-handel. För att lyckas med detta stänger de ny flera butiker och lägger större satsning online. GAP satsar på tillväxt via online- och mobilverksamhet och har redan tvåsiffrig försäljningstillväxt och hög lönsamhet. Gap kommer fortfarande att öppna nya butiker, men de kommer att stänga underrepresenterade sådana för att öka sin lönsamhet ännu mer.

Lager 157 vill sälja till företag

Lager 157 är en solskenshistoria vad gäller lågpriskläder. Nu vill jätten också satsa på e-handel ännu mer, men inte bara för privat försäljning. Lager 157 vill satsa mer på försäljning till företag och tar därför fram en ny e-handelslösning. Det kommer bli en ny nätbutik som gör det smidigt för företag att handla på samma sätt som privatpersoner gör online, skriver Market. Kedjan har sett ett behov från företagen vad gäller deras kläder. Det som lockar företagen med Lager 157:s kläder är att de är:

  • Basic
  • Moderna
  • Sticker ut från traditionella profilkläder
  • Billiga